Tätä nykyä Suomi on pullollaan kotiseutumuseoita ja lähes jokaisella paikkakunnalla on omansa. Usein kotiseutumuseot ovat jonkin historiallisesti vanhan ja arvokkaan rakennuksen yhteydessä. Monesti kotiseutumuseon taustalla on yksityisten tavallisten ihmisten halu säilöä ja tuoda esille paikkakunnan historiaa. Usein kotiseutumuseoissa käy sekä paikallisia ihmisiä kuin myös turisteja. Kotiseutumuseot ovat usein avoinna vain tiettyinä aikoina. Toki kotiseutumuseo voi olla myös perheen tai suvun omassa käytössä.

Kotiseutumuseoiden ylläpito ja saneeraus tulisi hoitaa rakennuksen arvoa ja historiaa kunnioittaen. Kaikki rakennukset vanhenevat ja tarvitsevat kunnostusta ja huoltoa. Monesti on tarpeen uusia kokonaan joitakin tarvikkeita. Myös putkistotarvikkeet, joihin kuuluvat kylpyhuoneiden ja wc-tilojen vesihanat, suihkut ja lattiakaivon suojat sekä keittiöiden vesitarvikkeet, kuten lavuaarit ja keittiöhanat, tulisi uusia aina tarpeen vaatiessa.

MItä laadukkaammat putkistotarvikkeet hankit, sitä harvemmin sinun niitä tarvitsee uusia. Laadukkaat LVI-tarvikkeet kestävät jopa vuosikymmeniä säilyttäen samalla tyylikkään ulkonäkönsä. Panostamalla laatuun vältät myös heikkolaatuisista tarvikkeista johtuvat kalliit vesihingot. Vuotava hana tai heikkolaatuinen tiiviste saattaa lopulta tulla kalliiksi. Varmista siis, että käyttämäsi putkistotarvikkeet ovat tunnettujen valmistajien laatutuotteita, joissa on takuu.

Nykyään laadukkaat kodin kylpyhuone- ja putkistotuotteet on mahdollista tilata suoraan netistä kotiovellesi toimitettuna. Seuraavassa kerromme ruotsalaistaustaisesta Rörfokus yrityksestä, joka tunnetaan yhtä lailla sekä Suomessa että Ruotsissa huippulaadukkaista tuotteistaan.

Rörfokus myy laadukkaat putkistotarvikkeet kaikkiin käyttötarkoituksiin

Rörfokus perustettiin Gävlessa, Ruotsissa vuonna 2009. Tästä pikkufirmasta on ajan saatossa kasvanut suuri yritys, jolla on isot liiketilat ja yli 50 ihmistä töissä. Yrityksen päätoimiala on LVI-tarvikkeiden myyminen verkkokaupassa ja myymälässä. Fyysinen myymälä sijaitsee Gävlessä, mutta kaikki samat tuotteet ja vielä enemmän löytyvät myös verkkokaupasta. Yritys on laajentanut Suomeen ja firmalta löytyykin suomenkielinen verkkokauppa ja asiakaspalvelu. Yrityksellä on vahva markkina-asema Ruotsissa, ja Suomen markkinoillekin se on tullut ryminällä ja maine luotettavana ja laadukkaana verkkokauppana on vahvistettu suomalaisten asiakkaiden tyytyväisyyden myötä.

Rörfokus on tunnettu sekä yksityisten asiakkaiden että rakennuttajien keskuudessa. Yhtiö tunnetaan laadukkaista LVI-tuotteista ja niiden asentamisen ympärille rakentuvista palveluista. Mutkaton ja nopeasti tavoitettavissa oleva asiakaspalvelu on myös yksi yrityksen valttikorteista. Saat siis apua ja vastauksia kysymyksiisi nopeasti ja ammattitaidolla.

Kotiseutumuseon LVI-tarvikkeiden uusimisessa kannattaa olla tarkkana, jotta ajan hengen mukainen tunnelma säilyy myös tältä osin. Valikoimasta löytyy esimerkiksi hienon näköisiä messinkisiä keittiö- ja kylpyhuonehanoja. Verkkokaupan valikoimassa on yli 16 000 tuotenimikettä, mikä on todella paljon. Löydät tästä valikoimasta myös eri aikakausien hengen mukaisia putkistotuotteita.

Voit hakea inspiraatiota erilaisiin sisustusideoihin sisustukseen erikoistuneilta internetsivuilta ja alan lehdistä. Kannattaa kuunnella ammattilaisten vinkkejä ja neuvoja, koska sisustaminen on aivan oma ammattialansa. Sisustamista ei kuitenkaan tarvitse ottaa liian vakavasti. Kotiseutumuseon ollessa kyseessä katsele vaikka vanhoja kuvia rakennuksesta tai jostain vastaavasta rakennuksesta ja valitse tuotteita rakennuksen historiallinen tyyli huomioiden.